Отзыва американской зрительницы:
(фрагмент о танце со свечами)
«Единственное, что насторожило меня были некоторые танцы в исполнении женщин. Женщины вышли в длинных платьях. Они плавно двигались по сцене, создавая впечатление, скольжения. Это было интересно и мрачно. К тому же у них были странные выражения лица. Все они имели одинаковые отсутствующие выражения лица и торжественные улыбки.В этом было что-то потустороннее. Тем, более они были с белыми волосами одинаковой длинны. При том, что мужчины имели волосы разного цвета. В этом какой-то нонсенс. Это было похоже на «Стенфордских жен», которых я назвала бы «Сибирскими женами». Трудно выразить, что они имели ввиду – выражали счастье или желание тебя убить.»
The only thing that caught me off guard were some of the dances performed by the women. For three or four songs, the women came on stage dressed in full, floor length gowns. You could barely see their feet from under the dresses (I could because I was in the first row). They moved across the stage on tiptoe, giving the impression of gliding or floating, not walking. Their doll-like movements were a sharp juxtaposition to the raw physicality of the male performances. It was cool but also kind of eerie. Adding to the strangeness of it were the women’s expressions. They all wore the same dazed, vacant, pageant smile. It was as if they were directed to look like nothing was going on upstairs. And their hair was all uniformly white, white blond with braids extending all the way down their lower back. (The male dancers, meanwhile, had hair of all different cuts and colors.) The effect was very Siberian Stepford Wives (are those women happy or do they want to kill you? It’s hard to tell.)